Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Batman Belediyesi tarafından hizmete açılan Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi ile kentteki 37 sinyalize kavşak yapay zekâ destekli sistemle tek merkezden yönetilecek.
Batman Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi, Vali Ekrem Canalp’in katılımıyla düzenlenen törenle hizmete açıldı. Açılışta konuşan Canalp, merkezin Batman’ın ulaşım altyapısını güçlendirecek önemli yatırımlardan biri olduğunu söyledi. Merkez sayesinde kent genelindeki 37 sinyalize kavşak tek merkezden takip edilecek. Yapay zekâ destekli sistem, trafik yoğunluğunu anlık analiz ederek sinyal sürelerini otomatik ayarlayacak. Böylece trafik akışı hızlanacak, bekleme süreleri azalacak ve yakıt tasarrufu sağlanacak. Canalp, sistemin ambulans, itfaiye, polis ve jandarma gibi acil müdahale araçlarına da öncelik sağlayacağını belirtti. Batman’da çevre yolları ve yeni bulvar çalışmalarının da sürdüğünü ifade eden Canalp, akıllı ulaşım sistemleriyle birlikte kentin trafik sorunlarının önemli ölçüde azalacağını söyledi.
